سنگ لاشه دماوند یکی از محبوب‌ترین و محبوب‌ترین سنگ‌ها در صنعت ساختمانی است. استفاده از سنگ لاشه دماوند برای پوشش سطوح مختلف، مانند آجر، بتن، چوب و سایر مواد ساختمانی با پوشش طبیعی، ظاهر بی دردسری ایجاد می‌کند.

در ادامه به برخی از مزایای استفاده از سنگ لاشه دماوند در پروژه‌های ساختمانی می‌پردازیم:

1. ظاهر زیبا: سنگ لاشه دماوند خاص و زیبایی دارد. ظاهر آن به دلیل برش و شیب‌های ژئومورفیک، شکل هندسی منحصر به فرد، بافت، و رنگ‌هایی که در سنگ لاشه دماوند وجود دارد، جذابیت زیادی دارد.

2. مقاومت بالا: سنگ لاشه دماوند با دوام بالا، مقاومت و دوام بیشتری نسبت به بسیاری از سنگ‌های دیگر دارد. با توجه به مقاومت بالا نسبت به سایر سنگ‌ها، در فضای باز مانند محوطه، پوستر و کفپوش به دلیل وقوع آب و هوای بد، سنگ لاشه دماوند بسیار مناسب است.

3. فرمت منحصر به فرد: سنگ دماوند در فرمت‌های مختلف قابل ارائه است که می‌توانید با توجه به نیاز پروژه و موارد استفاده خود در نظر بگیرید و به نتیجه دلخواه دست یابید.

4. رنگ متنوع: سنگ لاشه دماوند با رنگ‌های مختلفی عرضه شده است که می‌توان به آن‌ها نقش‌های مختلفی از جمله نمای داخلی ساختمان، نمای خارجی، سیاه، خاکستری ،زرد ،صورتی و آبی،به کار برد.

5. نگهداری ساده: جزء مزیت‌های سنگ دماوند، عایق بودن سنگ دربرابر گرد و خاک و نیز نگهداری آسان‌تر نسبت به برخی سایر سنگ‌ها است. به عنوان مثال، شما می‌توانید برای تمیز کردن سنگ لاشه دماوند از آب و صابون استفاده نمایید. 

از طرفی، قابل ذکر است که مزایای استفاده از سنگ لاشه دماوند وابسته به نحوه کاربری، شرایط آب و هوایی و شرایط اجرایی پروژه و بازاریابی می‌باشد.